Jumat, 20 Juni 2008

Tongkat Ali ( Eurycoma Longifolia Jack )

INSYA ALLAH DENGAN HABBAT`S X PLUS SEGALA KELUHAN SEKSUAL BISA DIATASI. AMIN.
HABBATUSSAUDA OBAT SEGALA MACAM PENYAKIT KECUALI KEMATIAN (HR. BUKHARI MUSLIM) MADU OBAT YANG MENYEMBUHKAN BAGI MANUSIA (QS: AN-NAHL: 69) PEMESANAN DAN KONSULTASI HUBUNGI BIN MUHSIN DI HAP: 085227044550 / 021-91913103 email / YM : binmuhsin_group@yahoo.co.id
Ramai mengetahui khasiat tongkat ali. Satu tumbuhan herba yang kini semakin popular sebagai bahan tambahan dalam pelbagai produk minuman.

Tongkat Ali dikatakan dapat meningkatkan kecerdasan dan stamina. Ia boleh menyumbang rasa sihat secara keseluruhan dengan membantu badan meningkatkan pengeluaran testosteron iaitu sejenis hormon utama untuk lelaki. Ia turut meningkatkan kadar aliran darah dan kadar metabolisme.
Kadar testosteron akan mula menurun untuk lelaki yang berumur 30 tahun ke atas. Banyak kajian menunjukkan pengambilan Tongkat Ali pada kadar yang ditetapkan dan pada jangka masa yang tetap mampu meningkat kadar testosteron pada lelaki dewasa. Hormon testosteron amat penting untuk lelaki. Ia bukan setakat untuk stamina dan tenaga, yang penting ia menentukan kelelakian orang lelaki.

Pengambilan Tongkat Ali sudah diamalkan turun temurun oleh orang Melayu sebagai tonik atau ubatan tradisional untuk tenaga batin orang lelaki. Kini sains moden mampu mengeluarkan dan mengasingkan khasiat tongkat ali dan hasil yang asli, pekat dan selamat.

Produk Tongkat Ali sepatutnya bebas daripada bahagian tumbuhan seperti habuk, kayu serpihan atau daun sama ada daripada akar atau batang Tongkat Ali. Produk Tongkat Ali sepatutnya hanya pati daripada akar tongkat ali itu sendiri. Ia juga perlu dihasilkan daripada pokok Tongkat Ali yang berumur lebih tujuh tahun dan ditanam di tanah tinggi.

Produk yang baik adalah hasil pati akar Tongkat Ali yang boleh larut sepenuhnya dalam air. Ia juga perlu bebas dari bahan-bahan kimia tidak perlu, yang mana mungkin akan memudaratkan kesihatan. Bahan-bahan kimia yang tidak perlu ini sememangnya wujud secara semula jadi dalam pokok tongkat ali itu sendiri. Proses pengeluaran pati akar Tongkat Ali sepatutnya memastikan ia telah dikeluarkan sebelum dijadikan pil atau dicampurkan dalam minuman.

Sebagaimana pengambilan bahan herba yang lain, pengambilan Tongkat Ali tidak akan mula di rasa pada awal pengambilan. Kesannya akan meningkat secara perlahan-lahan dalam beberapa hari sehingga mencapai kadar maksimum.


Pengambilan Tongkat Ali boleh dilakukan pada sebelah pagi dan malam dan sebaiknya dengan makanan. Oleh sebab kesan 'panas'nya maka pengambilan Tongkat Ali perlu disertakan dengan minum air yang banyak.

Adalah dicadangkan, Tongkat Ali tidak diambil secara berterusan. Ada cadangan ambil selama 5 hari dan kemudian berhenti 2 hari. Ada pula cadangan ambil selama sebulan dan kemudian berhenti seminggu. Pilihan pada pengguna dan ia bergantung pada keserasian diri individu. Yang penting tempoh berehat. Sebabnya masih belum diketahui namun didapati kesan Tongkat Ali lebih berkekalan bila ada tempoh rehat pada badan.

Sidang Pengarang Wanita Is Us http://www.wanita.us/

Mencari teman, kawan dan sahabat? Lawati Dating Zone di Wanita Dating Zone
Artikel lain :- Pemakanan Meningkatkan Seks
Kembali Ke Sihat Wanita

Tidak ada komentar:

Posting Komentar